Bionický profil pneumatiky se při jízdě zúžuje a při brždění rozšiřuje. To zkracuje brzdnou dráhu a zajšťuje vyšší stabilitu při zatáčení. Asymetrický profil a vysoká tuhost dezénu zaručují stabilitu v zatáčkách a sportovní jízdní vlastnosti. Čtyři nebo pět (v závislosti na šířce dezénu) obvodových drážek poskytuje vynikající ochranu proti vzniku aquaplaningu.
Pro vysoké rychlosti na silnici. Pneumatiky s německou technologií, Continental nabízí prémiové pneumatiky s optimálním brzdným výkonem a bezpečností. Krátká brzdná dráha a vysoká stabilita v zatáčkách. Vítěz testu letních pneumatik 2014 v magazínu 'Gute Fahrt', testován byl rozměr 235/55 R 17 V
Přínosy:
Pro rychlou jízdu po silnicích
Krátká brzdná dráha díky bionickému profilu
Vysoká stabilita v zatáčkách a velké bezpečnostní rezervy
Vynikající handling a potěšení z jízdy
Excelentní ochrana proti aquaplaningu
Krátká brzdná dráha a vysoká stabilita v zatáčkách. Pneumatika s bionickým profilem vytváří podstatně širší kontaktní plochu v případě zvýšeného dynamického zatížení, výsledkem je kratší brzdná dráha a vyšší stabilita při jízdě v zatáčkách.
Vynikající handling a potěšení z jízdy. Robustnější ramenní bloky na vnější straně pneu, pásová struktura středu pneu přináší perfektní vedení v přímém směru i stabilitu v zatáčkách, stejně jako optimální trakci a brzdný výkon. Tuhé ramenní bloky spojené s obvodovým žebrem zajišťují dobré držení stopy, zlepšení trakce a brzdného výkonu.
Nízký valivý odpor a vynikající přilnavost. Moderní směs se silikou navržená pro výkonná vozidla zajišťuje vynikající přilnavost k vozovce, výsledkem je excelentní adheze a nízký valivý odpor.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Obchodní hodnocení
Profil:CrossContact UHP
Datum recenze
Testovací zařízení
Rozměry
Text recenze
Hodnocení recenze
Pečeť
03/2013
AUTO BILD - allrad
265/40 R21 105Y XL MO
Highly recommended Stärken:kürzeste Bremswege bei Nässe und Trockenheitpräzise Lenkreaktionordentlich im GeländeSchwächen:erhöhtes Laufgeräuschdurchschnittlicher Abrollkomfortdurchschnittlich bei Kurven-Aquaplaning
Značka
Continental
Roční období
H/T Reifen
Řada modelu
CrossContact UHP
Dimension
265/40 R21 105Y XL MO
Šířka
265
Tyre profile
40
Construction type
R
Velikost pneumatiky
21
Zátěžový index
105
Rychlostní index
(Y)
With/Without Valve (TT/TL)
Pneumatika vyžaduje duší
M/C
Ne
*Uvedené ceny jsou za jeden kus (pokud není uvedeno jinak) a včetně DPH. Doprava zdarma při doručení 2 a více kusů na území České republiky.
**Více než 90% našich zakázek se dostane k zákazníkovi v určeném termínu dodání.