Vynikající výkon po celý rok Pneumatika, která se přizpůsobí různým povětrnostním podmínkám vám nabídne vysoký výkon po celý rok. Technologie Weather Reactive společnosti Goodyear umožňuje pneumatice Vector 4Seasons přizpůsobit se změnám ročního období. Specializované bloky dezénu SmartTRED se přizpůsobují jízdním podmínkám.
Záběr za všech jízdních podmínek Udržte si přilnavost díky směsi do každého počasí, která je výkonná v letních i zimních teplotách. Díky 3D vaflovým lamelám nabízí pneumatika Vector 4Seasons lepší záběr na sněhu a ledu než konkurence.* Pneumatika je certifikována symbolem sněhové vločky, který označuje splnění oficiálních standardů pro specializované zimní pneumatiky.
Šetrnost k životnímu prostředí Dojeďte dál za méně paliva s pneumatikami se snadným odvalováním. Díky směsi pro každé počasí a ploššímu profilu, který roznáší tlak rovnoměrně, má pneumatika Vector 4Seasons také delší kilometrovou životnost.
Lepší kontrola na mokré i suché vozovce Udržte si kontrolu v dešti i na sněhu. Vector 4Seasons nabízí vyšší odolnost proti aquaplaningu na mokré vozovce a o 11 % kratší brzdnou dráhu na ledu.* Ovladatelnost za sucha je spolehlivá, tuhé bloky běhounu dodávají lepší stabilitu při řízení i zatáčení.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Obchodní hodnocení
Profil:Vector 4 Seasons
Datum recenze
Testovací zařízení
Rozměry
Text recenze
Hodnocení recenze
Pečeť
09/2012
AUTO BILD
185/55 R14 80H
Highly recommended Stärken:Vorbildlicher Ganzjahresreifender Spitzenklasse. Ausgewogen sichere Fahr-eigenschaften auf verschneiter Piste.Kurze Nassbrernswege und hohe Sicherheitsre-serven bei Aquaplaning. Angenehm leiser Abrollkomfort und ein geringer Rollwiderstand.
09/2011
ÖAMTC
185/55 R14 80H
Recommendable
sehr gut im Verschleiß
Schwächen auf Schnee
leichte Schwächen bei Nässe
Schwächen auf trockener Fahrbahn
leichte Schwächen auf Eis
09/2011
ADAC
185/55 R14 80H
Satisfactory Stärken
Sehr gut beim Verschleiß
Schwächen
Leichte Schwächen bei Trockenheit, Nässe, Schnee und Eis
09/2011
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft
185/55 R14 80H
Satisfactory
+ sehr gut im Verschleiss
leichte Schwächen auf trockener und nasser Fahrbahn
leichte Schwächen auf Schnee und Eis (ührt zur Abwertung)
Vector4Seasons recenze pneumatik
Průměr na základě 1 951 výsledků testů
Přilnavost v suchých podmínkách
Brzdění v suchých podmínkách
Přilnavost ve vlhkých podmínkách
Brzdění za mokra
Přilnavost ve sněhu
Komfort při jízdě
Vnitřní hladina hluku
Opotřebení pneumatik
Spotřeba paliva
Ujeté kilometry
11 452
28.04.2021odOndr Jsem velice prekvaprn jak se pneumatiky chovaly na snehu. Cekal jsem ze nevyjedu az na vrcholky hor ale opak je pravdou. Zatim jsem spokojen uvidime jak se budou chovat dalsi roky.